7 Syytä miksi tekstisi ei tuo tuloksia

7 Syytä miksi tekstisi ei tuo tuloksia

Esipuhe

Kyllä, tiedän kokemuksesta, että copywriterin käyttäminen voi olla hieman tyyristä. Ja joskus sinun pitää vain saada tekstiä todella nopeasti valmiiksi, eikä aikasi mitenkään riitä toisen ihmisen briiffaamiseen. Entisessä työssäni käytössäni oli aina copywriter, mutta kun perustin oman yrityksen tipahdin tyhjän päälle. Jouduin nyt kirjoittamaan sekä omalle yritykselleni, että asiakkailleni erilaisia myyntitekstejä. Jouduin perehtymään siihen, mikä tekee tekstistä myyvää. Aihe vei minut mennessään ja haluan tässä artikkelissa jakaa oppimaani sinulle, että sinäkin pystyisit tekemään teksteistäsi myyviä ja menestyisit siinä, missä olet hyvä!

Me kumpikin varmasti tiedämme, että myyntiisi ei vaikuta hienot grafiikat nettisivullasi tai marmorilattiat toimistollasi. Se on loppupelissä tekstisi sisältö joka hoitaa tuotteesi myymisen. Hyvä teksti on yrityksesi merkittävin markkinointitoimi joka vaikuttaa menestykseesi. Se on myös hyvien verkkosivujen peruspilari.

Ainoa asia joka estää asiakasta ostamasta, on se, ettei asiakas vielä täysin luota sinuun eikä ole siksi valmis vielä ostamaan sinulta. Sinun tehtäväsi on asiakkaan luottamuksen ansaitseminen ja siihen on vain yksi työväline – sanat!

Kuka vain voi oppia kirjoittamaan vaikuttavasti!

Kun olet lukenut tämän artikkelin,  osaat pian kirjoittaa kuin Hemingway ja parannat vaikutusvaltaasi. Artikkeli on pitkä, mutta olen koittanut kuvittaa ja kirjoittaa sen niin, ettei sinulle tule tylsää artikkelin parissa!

1. ’Tone of Voice’. Sisältöjen tyyli ja tapasi puhua lujittavat asiakassuhdetta

astronaut2 tiny

Voisin Ihan ensiksi aloittaa lyhyellä tarinalla yhdestä minun uskollisimmasta asiakkaastani, Juha Ruokankaasta. Kun meidän yhteistyö alkoi 20 vuotta sitten, hän oli aloitteleva yhden miehen yritys. Hänen etusivuaan koristi tämä teksti:

“We make the best guitars in the world”

(Me teemme maailman parhaat kitarat.) Me..!? Juha työskenteli yksin! Ok, siinä ei sentään lukenut ”universumin parhaat kitarat” Ja saahan teksti toki rohkeakin mutta se ei poistanut tosiasiaa että se oli myös kirjoitettu kolmannesta persoonasta käsin.

Rehellisyyden nimissä, tuollainen passiivinen tyyli kirjoittaa yritysviestintää on enemmän tyypillistä kuin poikkeus ja on vain luonnollista imitoida sitä. Tuleehan sellaisesta vaikutelma hieman kokoaan suuremmasta yrityksestä ja me helposti ajatellaan että se saa yrityksemme näyttämään luotettettavammalta. Vai pelkäsikö Juha yksinkertaisesti vain jotain?

Juha oli peloissaan

Juha on intohimoinen työstään ja kitaroistaan, ja hänellä oli todella paljon sanottavaa – hän ei vauhtisokeuttaan kyennyt huomaamaan että oli täysin kadottanut identiteettinsä yritysjargoniin.

Olemme työskennelleet tiiviissä yhteistyössä vuosia, kehittäen ja parannellen Ruokankaan online-presenssiä vaihe vaiheelta. Lopulta suuri läpimurto tapahtui muutama vuosi sitten, kun Juhan verkkosivusto uudistettiin kokonaan, ja joka ikinen sen sana kirjoitettiin uudesta näkökulmasta. Nyt Juha puhui ensimmäisen persoonan näkökulmasta täysin omana itsenään.

Muutaman varovaisen kokeilun jälkeen hän huomasi, kuinka vapauttavaa ja helppoa kirjoittaminen oli! Ei tarvittu hienostelevaa markkinointi akrobatiaa, hän voisi yksinkertaisesti avata sydämensä ja kertoa maailmalle, miksi hän tekee asiat niin kuin hän ne haluaa tehdä.

”Musiikki muovasi elämääni jo varhain lapsena. Opin nuorena kanavoimaan tunteitani musiikin kautta – olipa ne sitten positiivisia tai negatiivisia. Kun muistelen elämääni, nyt ymmärrän, että musiikki on olennaisesti ohjannut kaiken aikaa minua tielläni – mukaan lukien, että se johti sille polulle, joka lopulta sai minut ryhtymään kitarantekijäksi.” – Juha Ruokangas

Noin! Kuinka pystyisit olemaan rakastumatta näihin sanoihin? Siitähän hyvissä tarinoissa on kyse: sulosoinnuista joka emotionaalisella tasolla resonoi muissa ihmisissä!

Niin, näimmekö me jotain tuloksia kun muovasimme Juhan ’Tone of Voicea’?

Kerron siitä hieman tuonnempana, sillä minusta se vaatii ihan oman erillisen kappaleensa! Lupaan että se on malttamisen arvoista.

Kun kirjoitat tekstiä, ilmaise itseäsi niin kuin kuka tahansa toinen ihminen

Näin otat asiakkaasi huomioon yksilönä! Älä pelkää olla oma itsesi. Hieman huumoria ja tervettä maalaisjärkeä kantaa pitkälle.

’Tone of Voice’ on näiden kolmen asian yhdistelmä

  1. Persoonallisuus – Mikä tekee sinusta uniikin.
  2. Tyyli – Miltä haluat brändisi kuulostavan.
  3. Mihin uskot? – Mitä haluat tuotteellasi saavuttaa.

Ajattele vaikka näin. Sinun ’TONE’ on se mitä haluat muiden ajattelevan brändistäsi. kaikista luonnollisinta on käyttää sinun omaa ääntä (’VOICE’) kertoaksesi sen mihin uskot.

Mainospuhe on vain kiusallista lukijallesi ja myös itsellesi

Kun kohtaat asiakkaasi omana persoonana, käytät ihan luonnostaan aktiivista puhetyyliä passiivisen sijaan. Aktiivinen kirjoitustyyli on lukijasta paljon kiehtovampaa ja siksi se saa lukijasi helpommin toimimaan haluamallasi tavalla.

Jätä passiivinen puhetyyli poliitikoille. Passiivinen kirjoitustyyli imee kaiken intohimon tekstistäsi. Esimerkki (eng.).

Kumpi slogan kuulostaa sinusta paremmalta?

activ vs passive 1

Vihje: Käytä ilmaista Hemingway Editoria parantamaan tekstiäsi. Hemingway ei ymmärrä suomea, mutta jos kirjoitat paljon englanniksi niin tämä on aivan huippu. Minähän lupasin että tulet vielä kirjoittamaan kuin Hemingway!

newspaper2

3. Paranna vaikutusvaltaasi – käytä tehostesanoja otsikoissasi!

Ihmisten keskittymiskyky alkaa kuuleman mukaan olemaan kultakalaakin heikompi.. Ihmiset ovat kiireisiä ja kärsimättömiä. Me kaikki haluamme että asiat tapahtuvat kuin ne olisivat jo. Kannattaa siksi varmistaa, että otsikkosi erottuvat kaiken kohinan seasta. Googlen aikakaudella pitää myös varmistaa, että otsikot on hakukoneoptimoituja. Näin teet sen.

Aloita tekemällä avainsanatutkimus. (Lue hakukoneoptimoinnista täältä)

Ihmiset tykkäävät päästä helpolla! Ihmiset tietenkin pitävät myös ajatuksesta säästää aikaa ja rahaa. Älä pelkää käyttää hyväksesi näitä tunteita kun mietit otsikoitasi.

Älä kirjoita otsikkoasi pelkästään siitä, mikä tuote on, mitä se tekee ja niin edelleen… Kerro mielummin miten, missä ajassa tuotteesi tuo tuloksia ja mitä konkreettista etua tuotteestasi on. Käytä voimasanoja jolla asiakkaasi innostuu tuotteesta!

Esimerkki:

A. Työkaluja joilla optimoit sivustosi.
B. Ilmaisia työkaluja sivustosi kasvun automatisoimiseksi.

Lisäsin nämä tehostesanat:

+ Ilmaisia. Ihmiset pitävät asioista jotka ovat ilmaisia. Ilmaiset asiat huomioidaan varmasti.
+ Automatisoi. Ihmiset pitävät asioista jotka tuodaan heille valmiina.
+ Kasvu. Vetoaa meidän ahneisiin tunteisiin.

Voit viritellä otsikoitasi tällä työkalulla (eng.). sumo.com/stories/headline-formulas

Käytä numeroita otsikoissasi

Eri tutkimusten mukaan ihmiset klikkaavat helposti otsikoita jossa on numeroita! Parittomia otsikoita klikataan myös helpommin kuin parillisia. Miksikö? Parittomat antavat vaikutelman siitä, että niiden takana on aivan oikea tutkimus. Kun seuraavan kerran näet otsikon jossa on numeroita, lyön vetoa että numerot ovat parittomia.

Monet SEO optimointityökalut myös kehoittavat käyttämään numeroita otsikoissa. Et saa artikkeliisi täysiä pisteitä ilman! Idea! Kun vuosi vaihtuu, lisää otsikkoosi (päivitetty 202x). Päivittämällä vanhan artikkelisi, saat palkkioksi SEO optimoidun otsikon.

”Otsikon ainoa tehtävä on saada lukija etenemään mainoksen ensimmäiseen virkkeeseen.” – Joseph Sugarman.

Huomautus: tarpeettomat adjektiivit eivät ole tehostesanoja.

Ihmiset haluavat lisätä tekstiin hohtoa ja kimalletta, lisäämällä tarpeettomia adjektiiveja. Esimerkiksi ”mahtava”, ”hämmästyttävä”, ”ainutlaatuinen” jne.. Yrittäessäsi kirjoittaa innostavampaa tekstiä, usein tulet antaneeksi päinvastaisen vaikutuksen. Kirjoituksesi antaa huonon käyttäjäkokemuksen niille, jotka haluavat hakea tietoa nopeasti. Pahimmassa tapauksessa sisältöäsi pidetään epäuskottavana.

Adverbit ovat tarpeettomia ja monet tekstieditorit suosittelevat niiden poistamista. Jos tarvitset adjektiivia, älä laita adverbia sekaan.

Esimerkki adjektiivin hyvästä käytöstä, jossa on tarpeeton adverbi:
Hän on uskomattoman hämmästyttävä laulaja.

”kaunistelevat-adjektiivit ja adverbit ovat sisällön selkeyden ja uskottavuuden vihollisia.”
– Scott McKelvey

Nyt sinulla on muutama työkalu otsikoiden tekemiseen. Otsikot eivät ole tee-se-itse kirjoittajien suurin ongelma joten jatketaan tärkeämpiin asioihin.

4. Aloita aina asiakkaasi hyödystä!

group6

Yrityksillä on minä-minä syndrooma. Sinun on hyvä tietää etteivät asiakkaasi ole kiinnostuneita sinusta. He ovat kiinnostuneita itsestään. – Dale Carnegie

Yhteinen agenda on omaasi tärkeämpi

Koita keksiä keino olla puhumatta vain yrityksestäsi tai tuotteestasi. Sen sijaan kerro mitä hyötyä ja etua tuotteestasi on asiakkaallesi. Näin he voivat visualisoida tuotteen hyödyt omassa arjessaan. Tekstistäsi tulee paljon kiinnostavampaa ja koukuttavampaa asiakkaallesi.

MMTH?

Mitä minä tästä hyödyn? On jokaisella lukijalla aina mielessään kun he lukevat tekstiäsi. Sillä ei ole väliä onko lukija johtaja, työntekijä, harrastelija tai aivan ketä tahansa. Kaikki pohtivat sitä, mitä ko. tuote merkitsee heille henkilökohtaisella tasolla.

Kun muutat ME tekstin SINÄ tekstiksi, sisällöstäsi tulee paljon merkityksellisempää ja vaikuttavampaa lukijalle. Käytä tätä tekniikkaa kaikessa kirjoittamis-, sähköposti-, web-, esite- tai muissa myyntimateriaaleissasi.

5. Muuta tuotteesi ominaisuudet hyödyiksi ja teet niistä 200% kiinnostavampia.

bulb3

Vielä toistamiseen. Ihmiset eivät ole kiinnostuneita tuotteistasi tai palveluistasi. Asiakkaitasi kiinnostaa vain se, miten tuotteesi tai palvelusi voivat auttaa häntä. Asiakas ostaa aina tuotteen hyödyn.

Hyödyt ovat kytketty aivoissamme toiveisiin ja toiveet aktivoivat halumme ostaa. Tässä aivan älyttömän helppo niksi millä muutat tuotteesi ominaisuudet hyödyiksi. Ihastut aivan varmasti tähän kaavaan!

Ominaisuus X + No mitä sitten? = hyöty

”Tässä pyörässä on 32 vaihdetta” (Ominaisuus.)
No mitä sitten?
”Oli matkasi miten pitkä hyvänsä tai mäki kuinka jyrkkä. 32 vaihdetta tekee matkastasi vaivatonta ja miellyttävää.” (Hyöty.)

No mites palvelut sitten? Kiva kun kysyit

”Keinoäly aikatauluttaja.” (Ominaisuus.)
Mitä sitten?
”Aikatauluttaminen on syvältä!” (Hyöty taisi tulla esille?)

Hyödyn hyöty

Näin pääset puhuttelemaan asiakastasi vielä yhden pykälän syvällisemmällä tasolla. Nyt ollaan asian ytimessä. Kerro, miten voit ratkaista asiakkaan ongelman tai miten he saavat enemmän sitä, mitä he haluavat. Näin saat lukijasi jakamattoman mielenkiinnon puolellesi.

Hyödyn hyödyn kaava on helppoa kuin 1+1+1!

Ominaisuus X + Mitä sitten? + No mitä sitten uudelleen? = Hyödyn hyöty.

”Keinoäly aikatauluttaja” (Ominaisuus.)
Mitä sitten?
”Keinoälyassistentti hoitaa tylsän aikatauluttamisen puolestasi.” (Hyöty.)
No mitä sitten?
”Kun tiedät, että aikataulusi ovat hallinnassa, voit nukkua yösi rauhallisin mielin.” (Hyödyn hyöty.)

Hauska juttu on se, että näin kirjoitat samalla hakukoneystävällistä tekstiä. Juuri tämän tyylinen sisältö nousee korkealle Googlen hakutoloksissa eikä sinun tarvinnut erikseen tähän edes panostaa!

Päätökset ovat töistä raskaimpia

Moni B2B kauppias olettaa virheellisesti ettei b2b kaupassa ole tarvetta myydä henkilökohtaista hyötyä. He menettävät valtavan myyntipotentiaalin. Se on ihminen loppukädessä joka ostaa – ei se helkkarin rakennus!

B2B-ostajat ostavat 50% todennäköisemmin tuotteen tai palvelun, kun he näkevät siinä henkilökohtaisen arvon. Etkö usko minua? Tutustu tähän Googlen tekemään tutkimukseen.

Yrityksen ostoprosessiin osallistuu yleensä useampi kuin yksi henkilö. Sen sijaan, että yrität tehdä tekstistäsi kompaktia, jotta se sopisi kaikkien tarpeisiin. Yritä tunnistaa asiakkaan persoona kaikilla tasoilla ja luo sisältöä, joka vastaa jokaisen yksilöllisiin tarpeisiin. Näin osoitat ymmärtämystä ja asiantuntemusta kaikilla liiketoiminnan osa-alueilla.

Summa summarum

Maalaa kuva asiakkaan mielessä, millainen hänen elämänsä voisi olla sen jälkeen, kun he ovat ostaneet sinulta. Ole ongelmanratkaisija! Lopulta aika helppoa kun ajattelee, vai mitä?

”Features Tell. Benefits Sell.”

6. Start With Why Who

Ennen kuin aloitat kirjoittamaan, on hyvä pohtia hieman sitä, millaiselle ostajapersoonalle olet kirjoittamassa. Haluat käyttää sellaisia sanoja, jotka ovat yhteisiä yleisösi kanssa. Näin ansaitset heidän luottamuksen ja kunnioituksen. Mieti, miten se voisi hyödyttää kirjoittamistasi jos tietäisit asiakkaistasi seuraavat asiat:

→ Mies/Nainen
→ Sijainti
→ Ikä, väestöryhmä, koulutus
→ Toimiala, työnimike, kokemus, taidot, tulot
→ Uratavoitteet
→ Arvot

Voit tutustua asiakkaisiinsi CRM:ssä olevien tietojen avulla. Voit lähestyä heitä suoraan. Send surveys, voit seurata heidän some aktiviteetteja ja lukea heidän foorumillesi jättämiä kommentteja.

Työkalut, joiden avulla voit ymmärtää asiakkaitasi:

Google Trends
Google Analytics
Keyword Planner
Twitter Trending

Et välttämättä onnistu ensiyrittämällä, mutta yli ajan onnistut varmasti. Kun tunnet asiakkaasi hyvin, pystyt kirjoittamaan toistuvasti tekstiä joka varmasti toimii kohdeyleisössäsi. Tiedät mitkä sanat, ideat ja arvot saavat heidät tarttumaan tuotteeseesi. Jos yrität kirjoittaa kaikille, et lopulta kirjoita yhtään kenellekään.

Luulin pitkään, että tekstin kirjoittaminen piti lähteä yrityksen ’why’:sta

Jos elät tällä vuosituhannella olet varmasti kuullut  Simon Sinekin ’Start With Why’ luennon liiankin moneen kertaan. Jos et, niin tee se heti. Erittäin hyvää asiaa. Saatat jopa inspiroitua – ainakin niin kävi minulle!

Tuttavasi ja kolleegasi vakuuttavat sinulle, että sinun pitää löytää sinun yrityksesi ’why’ (miksi) jotta kykenet kirjoittamaan vaikuttavaa sisältöä.

Olen kuitenkin huomannut, että on lähes mahdotonta keksiä yrityksen ’why’ ilman, että tiedät kenelle tekstisi tulee suunnata. Joten aloita kysymällä ’kenelle’ ensiksi.

7. Näin suunnittelet tekstistäsi tarkoituksenmukaista ja tavoitteellista

Et varmastikaan ostaisi autoa tietämättä mihin sitä tulet tarvitsemaan. Olisi melkoinen katastrofi huomata, että autossasi on tilaa vain kahdelle kun haluat viedä perheesi isovanhempien luokse.

Mitä haluat tekstilläsi saavuttaa?

  • Mitä haluat, että lukijasi tietää, kun hän on lukenut tarinasi?
  • Mitä haluat että lukijasi tuntee, kun hän on lukenut tarinasi?
  • Mihin toimeen haluat lukijasi tarttuvan?

Yksi idea voisi olla esimerkiksi, että aloitat kirjoittamisen lopusta? Kun tiedät mihin tekstisi loppuu, tiedät mitä kohden kirjoituksesi tulee edetä.

Kun tiedät mitä haluat lukijasi tuntevan, osaat pitää tyylin johdonmukaisena ja saat ideoita samalla kuin kirjoitat millä vahvistaa tätä tunnetta.

Call To Action. (Toimintakehoitus.)

Kun puhutaan markkinointiin liittyvästä tekstistä. Meidän on suunniteltava, mikä on meidän toimintakehotus (CTA). Tämä ei ystäväni ole oikea kohta ujostelulle. Päätä, mitä haluat ja kerro lukijalle, mitä hän tekee seuraavaksi.

⇨ Osta nyt
⇨ Ota yhteyttä
⇨ Liity
⇨ Varaa aika esittelyyn
⇨ Soita
⇨ Tilaa uutiskirje
⇨ Jaa tämä sivu ystävillesi
⇨ Lue seuraava artikkeli

Vihjaa kiireellisyydestä

Jos lukijasta tuntuu, että hän menettää jotain arvokasta ellei toimi nopeasti, hänet on helpompi saada tekemään haluamasi toimenpide.

2. Tarinankerronta on paras tapa saada aivosolumme hyrräämään

storytelling

Odotas hetki! Pitäisikö tämä toinen kohta tulla jo ensimmäisen jälkeen? Uhm … Ei, koska se pilaisi avaustarinaani.

Ihmiset rakastavat hyviä tarinoita

Ei ole parempaa tapaa aloittaa artikkeli, blogipost tai minkä tahansa kuin mielenkiintoinen tarina. Se on ollut copywriterien salaisuus iän ajan. Näin kirjoittaja voi luoda emotionaalisen tunnesiteen lukijansa kanssa.

Cliffhanger tarina on vieläkin parempi

No näimmekö eron sen jälkeen kun muutimme Juhan ’tone of voicea’. Todellakin! Yksi välittömistä vaikutuksista oli 235% lisäys uutiskirjetilauksissa. Tämä siitäkin huolimatta, että siirsimme tilauslomakkeen sivun alusta, aivan sivun alalaitaan.

Oli selvää, että lukijat tykkäsivät Juhan kirjoittamasta sisällöstä ja halusivat kuulla vielä lisää.

Kun kirjoitat sydämestäsi, ihmiset kuuntelevat

Merkittävin vaikutus oli kuitenkin, että Juhan oma näkökulma muuttui. Hän alkoi nähdä oman tarkoituksensa yrittäjänä aivan uudessa valossa. Hän löysi rohkeutta lähestyä asiakkaitaan täysin läpinäkyvästi. Hän alkoi myös ottaa enemmän kantaa asioihin, jotka hän koki tärkeinä.

Juha on EGB:n (European Guitar Builders Association) perustaja ja varapuheenjohtaja. The Holy Grail Guitar Shown järjestäjä. Tapahtuma on maailman suurin kansainvälinen näyttely joka on omistettu käsintehdyille kitaroille.

Nykyään Juha jatkaa maailman parhaiden kitaroiden valmistamista työpajassaan Harvialassa, yhdessä kitararankentaja kollegoidensa kanssa. Hänen ei tarvitse enää sanoa ”olemme maailman parhaita”. Hänen asiakkaansa sanovat sen hänelle.

Juha ei halua kuulostaa korporaatiolta, koska hän ei ole sellainen. Hän haluaa kuulostaa ihmiseltä, joka puhuu toiselle ihmiselle. Tällaista tekstiä on erittäin kevyttä lukea ja siihen on helppo samaistua.

Kyllä. Totta kai pelkään olla aidosti avoin. Näin toimimalla laitan väistämättä itseni haavoittuvaan asemaan. Mietin mitä ihmiset minusta ajattelevat? Mitä jos he nauravat minulle?

Minulla on sinulle kuitenkin fantastisia uutisia. Kun uskallat avata sydämesi rohkeasti, huomaat että ainoa mikä kuolee on pelko. Ja se mitä saat vastineeksi, on auktoriteetti. Olit rohkea. Ihmiset arvostavat rohkeuttasi.

Kolmannen persoonan käyttämisestä

Joskus et voi välttää puhumista kolmannessa persoonassa. Jos se tapauskohtaisesti tuntuu keskustelevammalta tavalta edetä tarinassasi, tietenkin käytät siinä kohdassa sitä. Tarinasi on kaikista tärkein.

8. BONUS! Miksi niin monet epäonnistuvat saamaan uutiskirjeen tilaajia?

mail pidgeon

Nyt tiedät, että ihmiset haluavat tulla kohdelluiksi yksilöinä. Tiedät, miten voit asettaa tavoitteita, ja puhuimme hieman Juhan sähköposteista. Luulen, että nyt on hyvä kohta puhua muutama sana uutiskirjeistä.

Uutiskirjeet ovat edelleen hyvä markkinointikanava ja jos joku sanoo, ettei ole. Älä ota kuuleviin korviisi. He eivät vain tiedä miten tehdä sähköpostimarkkinointia.

Kirjoita sähköpostiviestisi, kun kirjoittaisit ystävällesi

Tiedät miten ihmiset vihaavat roskapostia. Heidän postilaatikkonsa on jo aivan tupaten täynnä viestejä, joten sinun on mietittävä tarkkaan miten pyydät heiltä lupaa lähettää lisää söhköpostiviestejä. Kun pyydät heitä liittymään postilistallesi, he haluavat olla varmoja, että he eivät saa yritysroskapostia.

Sinun asiakkaasi haluavat saada postia todellisilta ihmisiltä. Sellaisilta ihmisiltä kuin sinä! Kun kirjoitat markkinointimateriaalin omana itsenäsi, he voivat olla varmoja ettet tuhlaa heidän kallisarvoista aikaansa.

Ennen kuin pyydät liittymään sähköpostilistallesi. Kerro heille, että he saavat välittömästi jotain jolla on lukijalle todellista arvoa. Artikkeli, opetusohjelma tai kurssi, jota he eivät voi saada mistään muualta. Video tai suora viesti. 10% alennus tai mikä tahansa, josta on todellista arvoa ja hyötyä.

  • Tarjoa alennuksia tai anna tarjous
  • Luo kilpailu tai kampanja
  • Anna ainutlaatuista sisältöä ilmaiseksi

Kirjoita jokaiselle Web-sivulle erilainen viesti

Jos he eivät liittyneet sähköpostilistallesi edellisellä viestilläsi, saatat saada heidät liittymään listallesi hieman toisenlaisella viestillä. Ja ainakin vältät kuulostamasta spämmääjältä ja se on aivan yhtä tärkeää!

Itsekään et avaa spämmiltä kuulostavia viestejä. Miksi joku muu avaisi. Käytä sellaista luonnollista kieltä kuin käyttisit ystäviesi kanssa. Ole suorapuheinen. Käytä vastaanottajan nimeä jos sähköpostijärjestelmäsi sellaisen mahdollistaa.

Emailit ovat sivupolku tässä artikkelissa, mutta halusin käyttää tämän mahdollisuuden ja esittää konkreettisen parannusehdotuksen käyttämällä niitä vinkkejä mitä tässä artikkelissa on käsitelty.

Loppusanat

Annoin sinulle seitsemän vinkkiä siitä, miten kirjoitat paremmin. Tämä ei ole täydellinen opas siitä, miten tulet parhaaksi copywriteriksi maailmassa. Hei, en ole copywriter edes itse! Olen kuitenkin täysin vakuuttunut siitä, että näillä vinkeillä parannat tekstisi kiinnostavuutta rutkasti.

Kiitos kun jaksoit lukea tänne asti äläkä unohda jakaa artikkelia tuttavillesi jos pidit lukemastasi. Se merkitsee minulle paljon!

Ystäväni, jatketaan seuraavassa artikkelissa!

Näin teet aloitussivun joka tuo tuloksia 2023

Näin teet aloitussivun joka tuo tuloksia 2023

Kun vierailija tulee aloitussivullesi, mikä on se toimenpide jonka toivot käyttäjäsi tekevän? Haluatko vahvistaa brandiasi? Haluatko jotain sellaista vuorovaikutusta asiakkaidesi kanssa, joka johtaa lisämyyntiin?

Väite! – Suomalainen markkinointi on per*eestä?

Väite! – Suomalainen markkinointi on per*eestä?

Suomi tunnetaan maana, jossa teknologia ja innovaatiot kukoistavat, valitettavasti markkinointiosaaminen tai pikemminkin sen puute hidastaa Suomen kasvua. Kysymys kuuluukin: mistä johtuu suomalaisten heikko markkinointiosaaminen?